Известие

Collapse
No announcement yet.

Ламбда сонди, черни пушеци и високи разходи!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Я не се вманиачавайте!
    Сменял съм ламбда сондата, понеже ми я отчиташе като грешка на елкон теста, не че нещо.
    Оставам с впечатление че компютрите на Алфите като цяло разчитат показателите на сондите като НЕКОРЕКТНИ, дори няма особено значение дали е вкл. или изкл. "щепсела" на самата сонда /важното е да е добре "завинтена" за да уплътнява тръбопровода към ауспуха/.
    И преди и сега разхода ми на бензин си е в рамките на каталозите.
    Last edited by Nikinew; d.m.y г., 17:35.
    ALFA 146 1.6 TWIN SPARK 2000 г. 120 к. с.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Nyte Покажи съобщение
      Да, и аз това сега установих. Намерих тука един канал за обществено ползване до нас и се навирах, но нямах подходящ ключ да я развия да видя какво е положението. Утре по светло ще ходя с френския ключ да се пробвам. А ако си взема нова ламбда имаш ли представа дали трябва да я мажа с някаква паста преди да я монтирам, май нещо такова съм чувал?
      Може да намажеш леко резбата с графитна грес. А може и нищо да не слагаш И НЕ Я ПИПАЙ отпред. Или пък да не си помислиш да я чистиш с нещо.
      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
        Може да намажеш леко резбата с графитна грес. А може и нищо да не слагаш И НЕ Я ПИПАЙ отпред. Или пък да не си помислиш да я чистиш с нещо.
        Мерси, колега. Това с чистенето беше полезно, защото мислех тъкмо това да направя със старата... Не, че нещо де, тъй или иначе скоро сигурно заминава в коша.

        @Nikinew: А колега, според теб на какво друго може да се дължи такъв разход и тая черна пушилка от ауспуха? Всяка информация ще ми е полезна при идентифициране на проблема
        Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
        Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
        Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

        Comment


        • #19
          Някой има ли идея дали запушени инжектори не са възможна причина за такъв висок разход + черния дим от ауспуха (също се усеща мирис на неизгорял бензин като взема да душа извън колата)? Почнаха да ми се прокрадват някакви съмнения, че причината е единствено в ламбда сондата. Навсякъде пише, че при прецакана ламбда сонда разходът може да се качи с до 30%, а моя се е качил с едва ли не 80-90%
          Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
          Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
          Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

          Comment


          • #20
            До сега вместо да се чудиш какво е да си беше купил една ламбда и да си разрешиш проблема.Гледам че си от Пловдив можеше да отидеш до Формулата да ти направят една бърза диагностика и да спреш да се чудиш във ред ли е тази ламбда или не.А колата ти продължава да си гори по много и колкото повече се моташ все повече влизаш навътре.Успех.
            АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщение
              До сега вместо да се чудиш какво е да си беше купил една ламбда и да си разрешиш проблема.Гледам че си от Пловдив можеше да отидеш до Формулата да ти направят една бърза диагностика и да спреш да се чудиш във ред ли е тази ламбда или не.А колата ти продължава да си гори по много и колкото повече се моташ все повече влизаш навътре.Успех.
              Колега, ходих на диагностика като си бях в Благоевград, закачаха я на FIAT'ски examiner и ламбда сондата отчита грешка (дава доста високи стойности). Въпросът е обаче, че аз имам вече сериозни съмнения, че проблемът е в нея! Доколкото знам ламбдата се използва от ECU'то за да се дообогатява или дообеднява горивната смес, но ми е доста съмнително това да е до такава степен, че колата да пуши черно. Отделно, че тоя черен пушек се наблюдава и при разкачена сонда, което малко или много е показателно, че проблемът е другаде. Напатил съм се от "кадърни майстори" и за момента се опитвам сам да си локализирам/реша проблема. А и нали форума е затова, предполагам че не са кой знае колко много причините за богата смес. Та по метода на изключване ще гледам да открия къде горе-долу е проблема...
              Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
              Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
              Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Nyte Покажи съобщение
                @Nikinew: А колега, според теб на какво друго може да се дължи такъв разход и тая черна пушилка от ауспуха? Всяка информация ще ми е полезна при идентифициране на проблема
                Като развиеш ламбда сондата, изфорсирай и/или покарай малко без нея. Ако пушекът излизащ преди катализатора продължава да е черен значи имаш сериозен проблем. Ако обаче усетиш осезаемо положителна разлика в движението и цвета на пушека, значи ти се е разпаднало средното гърне и отломки запушват задното - имах сходен проблем с Ескорта от снимката.
                Last edited by Nikinew; d.m.y г., 17:04.
                ALFA 146 1.6 TWIN SPARK 2000 г. 120 к. с.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Nyte Покажи съобщение
                  Колега, ходих на диагностика като си бях в Благоевград, закачаха я на FIAT'ски examiner и ламбда сондата отчита грешка (дава доста високи стойности). Въпросът е обаче, че аз имам вече сериозни съмнения, че проблемът е в нея! Доколкото знам ламбдата се използва от ECU'то за да се дообогатява или дообеднява горивната смес, но ми е доста съмнително това да е до такава степен, че колата да пуши черно. Отделно, че тоя черен пушек се наблюдава и при разкачена сонда, което малко или много е показателно, че проблемът е другаде. Напатил съм се от "кадърни майстори" и за момента се опитвам сам да си локализирам/реша проблема. А и нали форума е затова, предполагам че не са кой знае колко много причините за богата смес. Та по метода на изключване ще гледам да открия къде горе-долу е проблема...
                  Гледам се въртиш във някакъв кръг но ти си знаеш от много умуване фаида няма трябва да се деиства проблема мисля е ясен.Късмет.
                  АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Nikinew Покажи съобщение
                    Като развиеш ламбда сондата, изфорсирай и/или покарай малко без нея. Ако пушекът излизащ преди катализатора продължава да е черен значи имаш сериозен проблем. Ако обаче усетиш осезаемо положителна разлика в движението и цвета на пушека, значи ти се е разпаднало средното гърне и отломки запушват задното - имах сходен проблем с Ескорта от снимката.
                    Не знам дали съм те разбрал правилно, но аз съм откачил самата букса на ламбдата, има като че ли малка разлика във вървенето, но като се форсира все си го има черния пушек. Стойностите, които покзва на диагностика сондата мисля, че са следствие от проблема, а не причина за него. Във форума на VW четох за подобна ситуация и един колега беше споделил, че ламбдата рядко влияе толкова осезаемо, че чак черни пушеци да излизат. А иначе що се отнася до гърнетата - преди няколко месеца ми махнаха катализатора и на негово място ми сложиха ?резонантно? гърне ако не се лъжа, не знам доколко има връзка това.

                    Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщение
                    Гледам се въртиш във някакъв кръг но ти си знаеш от много умуване фаида няма трябва да се деиства проблема мисля е ясен.Късмет.
                    Мерси. И това е верно за файдата, но въпроса е, че съм се надавал на пари при пишман-майстори и се стремя да локализирам сам доколкото е възможно проблема, пък и в такива ситуации човек най-мотивиран да научи повече за каляската си! За теб може и да е ясен, ама за мен си е все така необясним. Утре все пак мисля да я водя при Джими от Елегант сервиз на Карловско пък да видим какво ще каже той.
                    Last edited by Nyte; d.m.y г., 19:28.
                    Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
                    Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
                    Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

                    Comment


                    • #25
                      Малко развитие по въпроса в случай, че на някой му е интересно. Днеска колата я водих на сервиз. Оказа се, че ламбда сондата е напълно умряла. Майстора предложи да слагаме нова (оригинална универсална BOSCH'овска) за да може да елиминираме една по една възможните причини за моя проблем. ОК. Сменяваме сондата. Колата продължава да подава богата смес, при форсиране чури като за световно Майсторът ме беше посъветвал да взема и стария дебитомер... Позачистихме го, монтирахме го и... чудо! Никаква чернилка, никаква пушилка, горивната смес е почти идеална (тъй или иначе моя стар дебитомер си е тръгнал към оня свят). Причина за проблема: мъртва ламбда сонда + неподходящ/фалшив дебитомер. Внимавайте какво си купувате! Аз моя го взех от Александър Ауто, убедиха ме, че бил за моята кола и че щял да ми свърши работа... Да ама не. Борбата продължава на друг фронт, ще гледам да си върна парите за ментето, което са ми продали!
                      Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
                      Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
                      Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

                      Comment


                      • #26
                        Дебитомер

                        Колега, може ли да кажеш номера на дебитомера който са ти пробутали от ААуто и с какъв е колата ти сега?
                        ALFA ROMEO 145 1.4TS 2000 г.

                        Comment


                        • #27
                          2 години гаранция трябва да има, така че си търси парите, те тия са уникални.
                          точка

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Moris_zh Покажи съобщение
                            Колега, може ли да кажеш номера на дебитомера който са ти пробутали от ААуто и с какъв е колата ти сега?
                            Колега, честно казано тоя дето ми го продадоха в Александър Ауто нямам си и на идея вече с какъв номер е бил. То е само сензор и ми го издириха по VIN, аз още тогава имах съмнения, че ще е баш за мойта Алфа, ама нейсе. Сега проблемация... А моя е с Бошовски номер 0 280 217 102
                            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                            2 години гаранция трябва да има, така че си търси парите, те тия са уникални.
                            Ще си ги търся есте'. Всяка стока в БГ по закон е с 2 години гаранция независимо от това какво твърдят търговците. А отделно не ми дадоха и касова бележка, така че ако имат неблагоразумието да не ми върнат парите ще сигнализирам в КЗП и ще подам сигнал в данъчното! Няма прошка за мошениците! За малко повече информация относно дефектни стоки и за това как да си търсите правата можете да прочетете тази статия: http://www.kenanoff.com/blog/archives/190 Мен лично ме надъха доста и откакто съм я прочел си търся правата при всеки удобен случай, когато ми бъдат нарушени!
                            Last edited by Nyte; d.m.y г., 21:59.
                            Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
                            Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
                            Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

                            Comment


                            • #29
                              Е без касова бележка какво правиме? Ще дойда с теб и аз да взема един дебитомер. Т.е. откъде ще знаят че съм го купувал от тях ...
                              http://hopenhagen.org/

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Mupo Покажи съобщение
                                Е без касова бележка какво правиме? Ще дойда с теб и аз да взема един дебитомер. Т.е. откъде ще знаят че съм го купувал от тях ...
                                E мен вече ме знаят по име там, колега, аз им правя егати оборота Оказаха се разбрани иначе, говорих с тях и утре майка ми ще ходи да върне дебитмера и да ми върнат парите, че аз не съм си в града
                                Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
                                Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
                                Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

                                Comment

                                Working...
                                X